Wisdom of Life

Idei noi, spirit nou! Un radio pentru sufletul tău –Jurnal Spiritual FM

În perioada 17-18 decembrie 2018 a avut loc la Hotel Decebal din Bacău workshop-ul Jurnal Spiritual FM Branding/ Rebranding cu tema „Media și comunicarea în activitatea socială”. Organizatorii, Fundația Împreună pentru Solidaritate Socială, au invitat la discuții jurnaliști din media națională și locală. Părintele Petru Munteanu a adresat participanților un cuvânt de bun venit, în care s-a arătat interesat de temele pe care le anunța agenda de discuție.

De ce este fascinantă mass-media?

Prima temă a fost  „De ce este fascinantă mass media?”. După o scurtă introducere despre parcursul său media, Mariana Pop, jurnalist Digi 24, a punctat importanța curajului, ce înseamnă să îndrăznești masiv și să fii dispus să înveți și să te perfecționezi din mers. A accentuat importanța muncii în echipă și a unei documentări temeinice relativ la subiectul abordat. O știre înseamnă două sau mai multe viziuni/ abordări și un singur adevăr. Dezbaterea pe subiect trebuie însoțită de spontaneitate, atenție, naturalețe, zâmbet. Mariana Pop și-a încheiat intervenția  reliefând importanța schimbării pe care trebuie s-o facem la un moment dat în viață pentru a putea evolua și merge mai departe. În acest sens, ne-a spus o poveste motivațională (vezi „Povestea Vulturului din Anzi” – revista Jurnal Spiritual).

Să ne inițiem în marketing

Workshop-ul a continuat cu intervenția Cristinei Pop, trainer marketing și customer experience, din care am aflat informații interesante despre „Marketing și etape în activitatea de marketing”. Noțiuni noi, cum sunt „marketing-ul comercial”, „marketing-ul social”, „construcția și consolidarea unui brand”, „tipuri de marketing (axat pe vânzări, pe client, pe producție etc.)”, „care sunt activitățile de marketing” și multe altele, au fost lămurite punctual. S-au atins teme precum „Poziționarea unui brand”, „Asocieri de brand”, „Brand-ul și provocările de azi”, „Cum măsurăm succesul sau insuccesul”. S-a sublinat importanța onestității în orice activitate, fiindcă inducerea în eroare nu funcționează pe termen lung – ”Stay True To Yourself”.

Impactul și influența mass media

Mihaela Sandu, specialist comunicare și PR ne-a introdus în fenomenul mass media prin câteva noțiuni despre jurnalism, ce înseamnă impactul media, influența mijloacelor de comunicare în masă, comunicatul de presă, precum și funcțiile principale ale presei: de informare, de corelare, de comunicare, cultural-educativă, de evaziune și publicitară.

Participanții la workshop, jurnaliști de radio și presă scrisă, în principal, au fost invitați să intre într-un mic joc. Ei au scris pe bilețele post-it de diverse culori răspunsurile la trei întrebări:

  1. Cum vedeți dv. radio-ul?
  2. Cum văd ceilalți radio-ul?
  3. Ce nume credeți că s-ar potrivi cel mai bine acestui post de radio?

În urma răspunsurilor a urmat o scurtă analiză și o dezbatere.

Construcția unui portal de știri

A doua zi a workshop-ului a fost dedicată discuțiilor pe tema „Construcția unui portal de știri”. Dezbaterea a fost condusă de Toader Păun, specialist comunicare online și radio (Europa FM). S-au atins puncte precum „Vânzarea eficientă de publicitate” , „Cum creștem audiența unui post de radio”. Toader Păun a explicat cum putem crește  un site și interacțiunea cu vizitatorii acestuia, cât de mult contează viteza de transfer, ce este „Bounce Rate”, cât de mult afectează site-ul o rată de respingere ridicată. S-a accentuat importanța construirii unor strategii online și s-au adus în discuție diverse recomandări pentru îmbunătățirea acestor strategii. De asemenea, s-au explicat noțiunile de trafic direct, trafic organic, trafic social. Pentru exemplificare s-a folosit „exemplul bărcii” – „Cum arată sursele de trafic dacă portalul de știri ar fi o barcă?”.

În a doua parte a discuțiilor, toți cei patru speakeri invitați au avut intervenții despre „Televiziunea în serviciile sociale”, „Radio local. Radio de nișă” și „Rolul noilor tehnologii în mass media”, cu exemple concrete de interviuri, informații și întâmplări personale.

Lansare de carte – „Călătorie prin gânduri”

Workshop-ul s-a încheiat cu lansarea cărții „Călătorie prin gânduri”, scrisă de Mihaela Loredana Muștescu, cu participarea grafică a lui Ovidiu Mușetescu. O carte-îndemn la blândețe și toleranță într-o lume a vitezei și a lipsei de răbdare. Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul www.retetedelabunica.eu.

Mihaela Mușetescu