

52, un simbol pentru noi
„Nu învățăm pentru școală, ci pentru viață.”
Seneca
Misiunea Fundației Împreună pentru Solidaritate Socială din Piatra Neamț, coordonată de părintele director Petru Munteanu, este de a combate marginalizarea socială prin redarea demnităţii umane, ajutorarea şi încurajarea persoanelor defavorizate din comunitate, prin solidaritate şi angajament social. Susţine comunităţile locale în vederea îmbunătăţirii calităţii vieţii sociale şi culturale, prin apărarea drepturilor omului şi valorilor morale creştine.
Conform unor date publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), în luna mai 2016, numărul copiiilor din România care frecventează şcoala este de 3,64 milioane, adică 72,2% din totalul celor care au împlinit vârsta şcolară, în timp ce 27,8% din copiii români nu frecventează şcoala.
Rata de abandon școlar rămâne în România la unul dintre cele mai mari niveluri din Europa, în special în mediul rural.
Din cauza acţiunilor insuficiente de stimulare a frecventării şcolii, copiii nevoiași au mari dificultăţi în ceea ce priveşte accesul la educaţie, potrivit unui raport al Comisiei Europene, publicat recent.
Multor copii le este negată șansa la educație, deoarece nu le sunt oferite condiții și nici un fel de susținere din partea părinților, care ori sunt prea oropsiți, ori nu înțeleg importanța școlii, lipsindu-le educația la rândul lor.
Aceasta este realitatea dramatică a societății actuale.
Dar, știm cu toții că, educaţia este fundamentală pentru orice societate, pentru fiecare individ indiferent de naţionalitate, clasă socială. Educaţia stă la temelia unei comunităţi funcţionale, aşa cum o construcţie masivă se datorează unei fundaţii bune.
Pentru un copil aflat în plin proces de dezvoltare, educația este cea care pune bazele formării profesionale, prin urmare este primordial ca acestor copii să le fie acordată șansa unui viitor mai bun. Cu rezultate bune la școală și vise mărețe, aceștia merită să fie ajutați să-și traseze un drum în viață.
În sprijinul copiilor proveniți din famiilii defavorizate vine Fundaţia Împreună pentru Solidaritate Socială în parteneriat cu Organizația Umanitară ”Hilfe fur Osteuropa TodtnauSeelscheid e.V.” din Germania, care a dezvoltat proiectul „Burse pentru familii cu probleme sociale”, începând din luna iulie 2015.
În cadrul acestui proiect, 52 de persoane primesc burse lunare și se derulează în parteneriat cu persoane fizice din Germania, susţinătoare ale Organizației Umanitare „Hilfe für Osteuropa Todtnau”.
Astfel, din anul 2015 și până în prezent, s-au oferit burse în valoare totală de 26.075 Euro, care au fost direcționate spre copii dornici să învețe, dornici de a-și croi un drum în viață.
Prichindeii sunt din diverse zone ale țării, după cum ar fi: Piatra Neamț, Săvinești, Roznov, Poiana Teiului, Dragomirești, Alexandru cel Bun (jud. Neamț), București, Buzău, Botoșani.
Așa cum fiecare persoană are individualitatea sa, tot așa povestea de viață a fiecărui copil beneficiar al bursei mai sus amintite este diferită.
Vom așterne în rândurile de mai jos povestea școlarului Carp Constantin, din comuna Săvinești, județul Neamț, unul dintre beneficiarii acestei burse lunare.
Elev în clasa a VI-a, Constantin este unul dintre cei patru copii ai familiei Carp, pentru care orice ajutor contează.
Pasionat de fotbal, mecanică și jocuri pe calculator, micul învățăcel ne-a povestit că, ori de câte ori are ocazia, o ajută pe mama sa la activitățile din gospodărie.
În fiecare dimineața, se trezește la ora 7 și merge cu drag la școală.
În ziua în care pe orar este notată ora de desen, radiază de fericire. Pasionat de arta plastică, nu ratează nici o ocazie de a o uimi pe doamna profesoară. Peisajele din natură sunt apanajul său, iar picturile sale sunt expuse la „panoul creativ”, așa cum spune mama sa.
În timpul liber, preferă să se plimbe cu bicicleta prin împrejurimi și să se joace cu fratele său mai mic și cu celelalte două surori. Din când în când, mai merge în parcul din apropiere pentru a juca fotbal cu ai săi colegi de clasă. Dar când vremea nu este prielnică, preferă să se uite la desene animate cu frații săi sau să citească materialele propuse de către doamna profesoară de limba română („lista lecturilor suplimentare”, așa cum o numește Constantin).
„Este un copil minunat, care m-a ascultat mereu și m-a înțeles. Încerc, pe cât posibil, să nu simtă lipsurile, dar din păcate asta este realitatea. Avem o situație materială dificilă, dar mulțumim lui Dumnezeu că suntem sănătoși. Mulțumim pe această cale părintelui Petru Munteanu, doamnei Augusta Jumanca, precum și asociației din Germania pentru sprijinul acordat; cu bănuții aceștia îi cumpăr cele necesare pentru școală; este un real ajutor”, ne-a mărturist doamna Carp.
Absenteismul și abandonul școlar se află printre motivele pentru care Fundația Împreună pentru Solidaritate Socială au decis să acorde acest ajutor umanitar unui număr de 52 de copii, care provin din familii cu posibilități materiale limitate.
Tabel cu bursele primite în perioada
ianuarie-decembrie 2016 |
||
Nr. crt | Nume, prenume bursier | Suma în Euro |
1 | Alexe Ctin Marian | 90 |
2 | Anegrului Maria Denisa | 120 |
3 | Anegrului Maria Denisa | 90 |
4 | Azinicăi Cosmin | 90 |
5 | Azinicăi Mădălina | 90 |
6 | Birsan Octavian | 90 |
7 | Blaga Ana Maria | 90 |
8 | Blaga Sebastian | 60 |
9 | Boaca Alexandra | 90 |
10 | Bozu Elena Sabina | 150 |
11 | Brais Alexandru | 120 |
12 | Caia Lidia | 90 |
13 | Caldarariu Alexandru Dumitru | 90 |
14 | Carp Constantin | 150 |
15 | Căpraru Ştefania | 150 |
16 | Cerbu Razvan Alexandru | 120 |
17 | Chisalita Alexandra | 90 |
18 | Cobzariu Mihaela | 90 |
19 | Gavrilescu Andreea | 90 |
20 | Grumacescu Andrei | 90 |
21 | Grumazescu Constantin | 90 |
22 | Hotnog Ana Maria | 120 |
23 | Hotnog Ana Maria | 90 |
24 | Irofte Ioana Brandusa | 150 |
25 | Istrate Valentin Ionut | 90 |
26 | Ladany Silvian Ioan | 90 |
27 | Livadaru Miriam | 95 |
28 | Loghin Denisa Nicoletta | 90 |
29 | Manoleasa Razvan | 90 |
30 | Marcu Mihai | 90 |
31 | Martici Ioana Alexandra | 90 |
32 | Matache Cristi | 180 |
33 | Mihai Georgiana | 150 |
34 | Mocanu Adrian | 90 |
35 | Negura Sebastian | 120 |
36 | Nicolau Ovidiu | 90 |
37 | Nita Demetrea Ilinca | 150 |
38 | Palote Elena Teodora | 90 |
39 | Peptenariu Ana Maria Alexandra | 90 |
40 | Petruţ Ingrid | 90 |
41 | Pirvu Irina | 150 |
42 | Postolache Andreea | 90 |
43 | Proboteanu Cristina Aneta | 90 |
44 | Romedea Bogdan | 90 |
45 | Sandu Gregoriana | 102 |
46 | Scânteie Andreea Elena | 90 |
47 | Simiras Teofana Alexandra | 90 |
48 | Tarita Silviu | 180 |
49 | Trifan Ana Maria | 90 |
50 | Ţancoc Bogdan | 90 |
51 | Uricaru Denis | 90 |
52 | Voroneanu Robert | 90 |
Total pe 12 luni |
10.834 |
Cunoaşterea, cultura, spiritualitatea sunt elemente – cheie ale devenirii omului şi societăţii.
La temelia lor stă educaţia, concept fundamental pentru edificarea umană. Educaţia constituie o prioritate în viaţa fiecărui individ .
Primi paşi în educaţie îi îmbrăţişăm de la o vârstă foarte fragedă, astfel că la grădiniţă şi mai târziu la şcoală personalitatea şi cunostiintele individului prind rădăcini pentru a putea deveni o persoană educată.
Educaţia trebuie să prezinte o prioritate în viaţa fiecăruia, deoarece beneficiile aduse de aceasta sunt nemăsurabile. Ea şlefuieşte peronalitatea umană, putând astfel să influenţeze modul în care oamenii ne privesc .
Brîndușa Dediu
Mai multe articole aici