Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

Blog

Fundația Împreună pentru Solidaritate Socială / Noutăți  / Începe o nouă ediţie ,,Aripi de Inger”

Începe o nouă ediţie ,,Aripi de Inger”

Fundația Împreună pentru Solidaritate Socială din Piatra Neamț, în colaborare cu Fundația Solidaritate și Speranță – filiala Săvinești și cu Parohia ”Sfinții Voievozi” Săvinești, a pregătit o surpriză de neuitat, voluntarilor și copiilor participanți la Tabăra de creație ”Aripi de înger”, seria a IV – a, ediția a X –a.

ex1

De la primele ore ale dimineții zilei de 16 iulie 2015, un grup de 32 de persoane, împreună cu directorul taberei, doamna Ana Tofan, au purces la o drumeție, având itinerariul Săvinești – Piatra Neamț – Mănăstirea Neamț– Casa Memorială Mihail Sadoveanu – Zimbrărie – Cetatea Neamțului – Casa Memorială Ion Creangă și retur.

Printre excursioniști s-au aflat și tinerii voluntari din Republica Moldova, care au rămas uimiți de frumusețea peisajului din zona Neamțului.

ex2

„Dacă ai ocazia să vii în România, nu ezita să o faci, pentru că aici te așteaptă oameni cu suflet extraordinar de bun, care sunt deschiși, te așteaptă copii energici, locuri fascinante și pitorești, multă dragoste, bunătate și frumusețe. Din primele clipe când am ajuns aici inima îmi bătea tare și mă simțeam fericită. Am fost profund impresionată de gingășia ochilor și vocea caldă a preotului Petru Munteanu; dumnealui m-a convins că bunătatea este singura cale care ne va ajuta să schimbăm lucrurile rele.

Au fost întrecute toate așteptările mele, am avut parte de ore informative, momente creative, clipe vesele și multă armonie. În câteva cuvinte, e greu să vă mulțumim pentru tot tuturor persoanelor ce ne-au făcut zilele frumoase și ne-au detașat de rutina zilnică. O să iau cu mine în valiză buna dispoziție și bunătatea voluntarilor. Vă urez multă baftă în tot ceea ce faceți. Sunteți un exemplu demn de urmat pentru că încercați să consolidați viitorul destoinic al copiilor.” (Țușca Marcela)

ex3

Voia bună, distracția, dar și timpul frumos au însoțit micul grup de ”turiști”.

În autocar, tinerii au intonat Imnul taberei, Imnul prieteniei, precum și câteva cântece reprezentative din zona Republicii Moldova.

Într-un peisaj mirific, care te face să uiți de problemele sociale cu care te confrunți zi de zi, ajunși la Mănăstirea Neamț, tinerii au aflat istoria lăcașului de cult, care potrivit documentelor și tradițiilor vechi, mănăstirea Neamț a fost întemeiată de domnitorul Moldovei, Petru Mușat.

Acest domnitor a înălțat cea dintâi biserică, în jurul căreia viețuiau călugări moldoveni, după regulile mănăstirești ortodoxe tradiționale. Totodată, excursioniștii au admirat peisajul superb din zonă.

ex4

„Sunt din Moldova și vreau să spun că sunt foarte impresionată de această zi petrecută alături de prieteni. Am avut ocazia să mergem la casa scriitorilor Mihail Sadoveanu și Ion Creangă. Am mers la mănăstirea Neamț și am fost foarte încântată de priveliște. La Cetatea Neamțului am rămas fără cuvinte, a fost foarte frumos. Am fost și am văzut și munții. Aș vrea mult să revin și la anul, să mă distrez aici cu prietenii.” (Maria Alexandra Eremia)

„Mi-a plăcut foarte mult Cetatea Neamțului. Am fost entuziasmată de casa memorială a lui Mihail Sadoveanu. Îmi va rămâne în memoria și parcul „Dragos Vodă”. Chiar dacă drumul a fost obositor, mi-a plăcut Hanul Urșilor, unde am mâncat prima dată ciorbă de perișoare. Mâncarea a fost foarte bună și gustoasă. Cetatea Neamțului mi-a adus aminte de Cetatea Soroca din Republica Moldova. Am rămas entuziasmată de casa lui Ioan Creangă. Aș veni aici încă o dată cu mare placer.” (Mariana Poștaru)

ex5

„Să zicem că dacă sărbătorile și duminicile în calendar sunt însemnate cu roșu, ziua de astăzi ar trebui, de asemenea, să fie însemnată cu o culoare diferită. A fost ca și cum am trecut prin mașina timpului, ca și cum am trecut prin conștiința acestei realități. Deosebit e faptul că am respirat, am văzut în stil armonic, dar simt că a fost ceva deosebit.

Monumentele arhitecturale, care conțin buchete de sentimente, accentuează și personalizează cultul național. Cred că această zi va influența mult unele alegeri, gânduri și fapte.

Toate aceste monumente le-am văzut datorită unor oameni buni, unor oameni care pun suflet în ceea ce fac și le pasă de societate. Vă mulțumesc din suflet!” (Cristi Munteanu)

Menționăm că excursia a fost posibilă și cu suportul oferit de Consiliul Județean Neamț, prin președintele acestuia, domnul Constantin Iacoban, S.C. Troleibuzul S.A, prin directorul general, doamna Ana Năstasă și prin sprijinul acordat de Primăria Vânători Neamț, prin doamna Maria Petrariu, primarul comunei.