Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

Blog

Fundația Împreună pentru Solidaritate Socială / Noutăți  / ”English Language Program for Youth” continuă la Săvinești

”English Language Program for Youth” continuă la Săvinești

40 de copii din cadrul Scolii Gimnaziale„I.Gervescu” Săvinești cu vârste cuprinse între 9 și 15 ani participă la proiectul ”English Language Program for Youth” finanțat de Ambasada SUA prin intermediul Fundației Împreună Pentru Solidaritate Socială.

De două ori pe săptămână ei rămân după orele de curs pentru a studia suplimentar limba engleză, dar și pentru a afla mai multe noțiuni de istorie, geografie și cultură americană.

La început copiii au fost timizi și mai puțin încrezători în a se exprima liber în limba engleză sau a pune întrebări despre materia predată. Poate și datorită faptului că sunt de vârste diferite și din clase diferite. Acum s-au sudat ca grup, s-au legat prietenii, iar procesul de învățare este mult ușurat de acest lucru. Important pentru mine este că nu și-au pierdut interesul și curiozitatea și că sunt nerăbdători să arate și finanțatorilor noștri ce au învățat în cadrul proiectului.” a declarat Brîndușa Albert, profesorul care predă copiilor lecțiile de limbă și cultură americană.

O limbă străină este un întreg nou sistem de reguli  şi înţelesuri ce trebuie corelate, iar în timp ce creierul lucrează pentru a înţelege noul cod de funcţionare, îşi îmbunătăţeşte capacitatea de interpretare, abstractizare şi generalizare, de deducere şi negocire, de găsire de soluţii în vederea comunicării.

Un studiu condus de Universitatea din Pompeu Fabra, Spania, arată că subiecţii poligloţi și cei care învață o limbă străină sunt mai perspicace atunci când vine vorba de discriminarea informaţiilor relevante de cele irelevante şi de identificarea informaţiilor false. Nu degeaba detectivi ca Sherlock Holmes şi Hercule Poirot erau vorbitori fluenţi de mai multe limbi străine…

Din moment ce învăţarea unei limbi străine este poartă de intrarea într-o anumită cultură, această deschidere îţi permite nu doar să fi mai tolerant, mai flexibil referitor la modul altora de a acţiona şi aborda diferite aspecte ale vieţii, dar îţi şi conferă poziţia privilegiată de a privi lumea cu mai multă înţelegere şi înţelepciune.

Câteva impresii ale cursanților:

Mi-a plăcut foarte mult anul trecut, că ne-am jucat, că am lucrat în grupuri, ne-a adus doamna profesoară o hartă pe care trebuia să identificăm diferite orașe. Acest curs m-a ajutat foarte mult și la ora de engleză și la cea de istorie. Am luat note mari. Sper ca și anul acesta să fie la fel de bun și folositor”, a precizat Teodora Paisa, elevă în clasa a VI-a.

Încă din prima zi, ideea de curs de limba engleză mi-a stârnit curiozitatea. Pentru întreg colectivul a fost o oportunitate. Timpul dedicat acestor activități a fost suficient să descoperim o nouă modalitate în care pot fi orele predate, să învățăm și să avem satisfacție că avem note bune și la alte materii, cum ar fi istoria. Doamna profesoară a fost foarte socialâbilă și drăgutâță, fapt ce m-a motivat să continui cursurile” a mărturisit Andreea Buhușanu, elevă a Scolii Gimnaziale „I. Gervescu” Săvinești.

Proiectul are drept obiectiv îmbunătățirea cunoștințelor de limba engleză, precum și mai buna cunoaștere a culturii și istoriei Statelor Unite ale Americii de către un număr de 40 de copii, elevi ai Școlii Gimnaziale Comuna Săvinești.

Beneficiarii proiectului au vârste cuprinse între 9 și 15 ani și aparțin unor categorii sociale vulnerabile.