Curs despre Managementul Voluntarilor, la Săvinești
Voluntariatul facilitează dezvoltarea educației, a formării profesionale și creșterea solidarității sociale. Prin Legea Voluntariatului publicată în anul 2014, statul român recunoaște valoarea socială a activităților de voluntariat. Coordonatorul voluntarilor este voluntarul sau angajatul organizației gazdă, care îndeplinește sarcinile legate de coordonarea și administrarea activității voluntarilor. Sarcina de coordonator al voluntarilor este complexă, incluzând responsabilități atât în exteriorul organizației, cât și în interiorul acesteia.
Vineri, 19 iunie 2015, începând cu ora 10:00, Centrul social-educativ „Popasul Iubirii Milostive” din Săvinești a găzduit prima întâlnire a cursului cu titlul „Managementul voluntarilor”. Întâlnirea a fost organizată de Fundația Solidaritate și Speranță – filiala Săvinești și a fost destinată liderilor ONG și coordonatorilor de voluntari din organizații nonguvernamentale din mediul rural din județul Neamț.
Cursul face parte din proiectul „Voluntariatul – o valoare în comunitatea ta”, prin care fundația din Săvinești își propune sprijinirea ONG-urilor care lucrează cu grupuri-țintă vulnerabile din comuna Săvinești și din alte opt localități înconjurătoare, să-și dezvolte baza de voluntari, capacitatea de gestionare a voluntarilor atrași și deja existenți și să-și extindă aria de intervenție sau gama de servicii oferite.
Această primă întâlnire, care va fi urmată de încă trei evenimente, a beneficiat de prezența Mariei Kozhinova, din Finlanda, care are o experiență bogată ca formator, dar și ca voluntar și coordonator de voluntari. Maria, care este și asistent al proiectului de față, a adus în atenția participanților noțiuni de recrutare și selecție, introducere în organizație, instruire și evaluare a voluntarilor, rolul și importanța coordonatorului de voluntari, modele de bune practici în alte organizații din țară și din străinătate.
„Știm cu toții că voluntarii reprezintă o resursă valoroasă a organizațiilor nonguvernamentale, mai ales a acelora care activează în domeniul social. Însă lucrul cu aceștia este o activitate elaborată, care necesită alocare de timp și de personal special dedicat pentru a reuși să atragem și să păstrăm acei voluntari care aduc valoare adăugată organizațiilor. Fundația noastră a căpătat în ultimii ani o experiență bogată în ceea ce privește lucrul cu voluntarii și dorim să împărtășim această experiență cu organizațiile nonguvernamentale care activează în localitățile învecinate, pentru ca împreună să creștem gradul de profesionalism în atragerea, menținerea și administrarea voluntarilor”, a declarat Brîndușa Albert, coordonatorul proiectului.
Mihai Parfeni
No Comments