Introducere în fundraising la Săvinești
„Un scop fără un plan este doar o dorință.” (Antoine de Saint Exupéry)
În perioada 27-28 aprilie 2015, Fundația Solidaritate și Speranță – filiala Săvinești în parteneriat cu Parohia „Sfinții Voievozi” din Săvinești organizează un curs intitulat Introducere în fundraising, care are loc la Centrul social-educativ „Popasul Iubirii Milostive” din Săvinești.
Cursul se adresează persoanelor interesate să se inițieze în metodele de atragere de fonduri utilizate de organizațiile nonguvernamentale din țară.
Prima parte a cursului a debutat cu o mică prezentare a celor care au răspuns pozitiv invitației de a lua parte la acest curs, după cum urmează: preotul George Chirița din cadrul Parohiei „Sfântul Ilie” din cartierul Speranța din Piatra-Neamț, preotul Petru Munteanu din cadrul Parohiei „Sfinții Voievozi” din Săvinești, Daniela Lungu – asistent social în cadrul Asociației Lumina din județul Bacău – Hospice Casa Albert, precum și voluntari și angajați ai Fundației Solidaritate și Speranță – filiala Săvinești.
În prima zi de curs, s-a încercat a se răspunde la întrebări precum Ce este fundraisingul?, Cum și de la cine strângem fonduri?, Ce nevoie avem? sau De ce trebuie să strângem fonduri?
De asemenea s-a discutat despre strategie și planificare în atragerea de fonduri, despre rolul resurselor umane în acest domeniu, despre motivațiile donatorilor sau despre modalități de atragere de fonduri (donațiile prin SMS, vânzarea de obiecte, campaniile de 2% etc).
Cu o experiență de 9 ani în ONG-uri, pe parte de strângere de fonduri, Mara Matei, coordonator PR și fundraising în cadrul Asociației Lumina a dorit să precizeze că fundraisingul vine ca o reacție a acțiunilor de PR și comunicare. În traducere liberă fundraising înseamnă cultivarea relațiilor între oameni; trebuie să fim credibili, transparenți, diferiți, să fim motivați, să motivăm, să venim cu idei cât mai originale, să oferim atenție: „în secolul XIX provocarea era să produci un bun, în secolul XX devenise provocator să vinzi, în secolul XXI întâi te gândești cum promovezi ceea ce vrei să faci”.
Prima zi a cursului Introducere în fundraising s-a încheiat printr-o aplicație practică. Toți participanții au fost împărțiți pe echipe, au primit câte un studiu de caz și au purces cu mult entuziasm la găsirea de soluții și oportunități pentru soluționarea problemei.
Mihai Parfeni, specialist în Relații Publice și Comunicare în cadrul Fundației Solidaritate și Speranță – filiala Săvinești a menționat: „acest curs de inițiere în fundraising este util pentru că de multe ori noi întreprindem activități de strângere de fonduri, dar nu ne dăm seama de acest lucru. Prelegerile ne-au oferit o viziune strategică asupra acestei activități, ne-au arătat ce trebuie să facem și ce trebuie să evităm, cum să ne adaptăm anumitor situații, cum să utilizăm cele mai noi instrumente și ce trebuie să învățăm de la organizatiile cu experienta in acest domeniu”.
„A fost un curs interesant, util, interactiv care a avut loc într-o atmosferă plăcută. Am învățat că fundraising nu înseamnă numai stângere de fonduri, înseamnă să găsești oamenii potriviți pe care să îi implici în misiunea ta și să îi faci partenerii proiectului tău. Înseamnă să ai determinarea să faci oamenii să spună „stă în puterea mea și sunt fericit că pot să fiu mai generos și mai înțelegător cu semenul meu și aleg să fac asta”. Orice campanie de fundraising susține o cauză, dar cred că o campanie reușită nu trebuie să se bazeze pe milă, ci pe dorința de-i ajuta pe alții, pe un plan bine întocmit și un solgan emoționant. Cred că dictonul cel mai potrivit pentru a defini fundraising-ul este îndemnul biblic „Caută şi vei afla, bate şi ţi se va deschide, cere şi ţi se va da”, a opinat Emanuela Popa, din cadrul departamentului Cultură- Media al Fundației Solidaritate și Speranță – filiala Săvinești.
Spre finalul întâlnirii, participanții au primit vizita a două distinse doamne, Nicoleta Alexa, respectiv Cristina Petrescu. Acestea au dorit să ne împărtășească din experiența lor privitoare la organizarea de evenimente speciale pentru atragerea de fonduri (evenimente sau baluri cu scop caritabil).
Cu emoție și bucurie în suflete, participanții au mărturist că sunt nerăbdători să afle ce suprize le rezervă ziua de mâine, la cea de-a doua parte a cursului intitulat „Introducere în fundraising”.
Alexandra Gîrbea
No Comments